Retur & Reklamation

Här följer information kring hur du gör om du vill returnera eller reklamera en produkt. Våra köpvillkor i sin helhet kan du läsa här:
Anilla.se Köpvillkor

Ångerrätt:
Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och originalförpackning bör medföljas. Skicka returen med en notering om ordernummer. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi mottagit returen till vårt lager. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via mail: [email protected] så hjälper vi dig på bästa sätt.

Konsumentverket har tagit fram en ångerblankett som du kan, men inte måste , använda när du vill utnyttja din ångerrätt.
Du hittar denna blankett om du klickar här.

Vi kan i många fall hjälpa dig med en retursedel via QR-kod. Maila oss ditt ordernummer så mailar vi tillbaka en QR-kod som du visar för Postnord eller dess ombud. Tänk på att paketera produkten väl så den inte går sönder under transporten då det är ditt ansvar att produkten når oss hel. Använd gärna samma emballage som vi skickade till dig. Du ansvarar för eventuell skada som orsakas på varorna under frakten. Därför rekommenderar vi dig att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin ursprungliga förpackning.
Denna retursedel kostar dig från 59 kr ( beroende på storlek på din retur ). Vi reglerar denna summa i samband med återbetalning av din retur.

Du kan även returnera till oss på annat sätt som du själv väljer. Du betalar då själv returfrakten när du skickar din retur. När vi fått din retur får du en bekräftelse via mail.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Returadress:
Anilla
Andesitgatan 23D
254 68 Helsingborg

Outlösta paket:
För paket som inte löses ut inom 14 dagar debiteras 250 kr inkl moms. Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.

Ha du valt att betala via Klarna/faktura? Tänk då på följande:
Klarnas faktura ska vara betald inom 30 dagar. Gör därför din retur innan fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter. Om returen dröjer så logga in på Dina sidor hos  Klarna och bestrid fakturan för att förlänga datumet. Är du osäker på hur du ska göra så kontakta Klarna via mial/chatt/telefon så hjälper de dig.

Byten:
Om du vill byta en vara lägger du en ny order på vår hemsida www.anilla.se på den vara du istället önskar och returnerar den oönskade varan till oss. Hur du returnerar se ovan under Ångerrätt.


Reklamationer:
Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via mail så vi kan rätta till felet: [email protected] . Ersättningsleveranser sker utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Det underlättar om du bifogar ett foto på din reklamation.