Retur & Reklamation

Här följer information kring hur du gör om du vill returnera eller reklamera en produkt. Våra köpvillkor i sin helhet kan du läsa här:
Anilla.se Köpvillkor

Ångerrätt:
Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och originalförpackning bör medföljas. Skicka returen med en notering om ordernummer. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via mail: info@anilla.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Vi kan hjälpa dig med en retursedel via DHL servicepoint. Maila oss ditt ordernummer så mailar vi tillbaka en retursedel. Du får den bifogad i ditt mail som en pdf. Du printar, klipper och klistrar på din retur och lämnar sedan in till valfritt DHL-ombud. Tänk på att paketera produkten väl så den inte går sönder under transporten då det är ditt ansvar att produkten når oss hel. Använd gärna samma emballage som vi skickade till dig.
Denna retursedel kostar dig från 49 kr ( beroende på storlek på din retur ). Vi reglerar denna summa i samband med återbetalning av din retur.

Du kan även returnera till oss med annan distributör som du själv väljer som tex Postnord.  Du betalar då själv returfrakten när du skickar din retur.När vi fått din retur får du en bekräftelse via mail.

Returadress:
Anilla
Andesitgatan 23D
254 68 Helsingborg

Outlösta paket:
För paket som inte löses ut inom 14 dagar debiteras 250 kr inkl moms. 
Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.

Ha du valt att betala via faktura? Tänk då på följande:
Klarnas faktura ska vara betald inom 14 dagar men du har 30 dagar på dig att returnera till oss. Försök därför göra din retur innan fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter. Om returen dröjer så logga in på Dina sidor hos  Klarna och bestrid fakturan för att förlänga datumet. Är du osäker på hur du ska göra så kontakta Klarna via mial/chatt/telefon så hjälper de dig.

Har du valt att betala med Swish ?
Vi behöver få ditt bankkontonummer inkl clearing för att returnera pengarna, då vi som företag inte kan swisha tillbaka.


Byten:
Om du vill byta en vara lägger du en ny order på vår hemsida www.anilla.se på den vara du istället önskar och returnerar den oönskade varan till oss. Hur du returnerar se ovan under Ångerrätt.


Reklamationer:
Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via mail så vi kan rätta till felet: info@anilla.se . Ersättningsleveranser sker naturligtvis utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Det underlättar om du bifogar ett foto på din reklamation.