Köpvillkor

Anilla.se

Företagets juridiska namn är Anilla i Helsingborg AB med organisationsnummer 556995-2103.
Företagets varumärke och namn på webshoppen är Anilla.se

Priser: 
Alla priser anges i SEK inkl. 25 % moms (12 % för mat). Priset som gäller är det som angivits den dag kunden gör sin beställning. Fraktkostnad och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet. Anilla webshop är enbart anpassad för den svenska marknaden.


Betalning:
Olika betalningsalternativ visas när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Anilla samarbetar med Klarna AB och använder oss av deras tjänst Klarna Checkout.
Se fullständiga villkor här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/54144/sv_se/checkout
För information om din betalning kontakta Klarna via: www.klarna.com/sv/kundservice

Du kan även betala med Swish eller föra över till vårt bankgiro.

Frakt:
Vilken fraktavgift som gäller för din order framgår när du kommer till kassan innan du bekräftar din order.
Normal fraktavgift är i dagsläget 49 kr men detta kan komma att ändras. Om du köper för minst 499 kr skickar vi din order fraktfritt. Vi levererar endast inom Sverige.

Leveranstid:
Normal leveranstid är omgående vilket betyder att varan lämnar vår lager 1-3 arbetsdagar från att vi fått din beställning. Om en vara avviker mot normal leveranstid kontaktar vi er via mail för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig. Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi vara tvungna att delleverera står Anilla för den extra fraktavgiften. När varan skickas från oss får du ett mail med info att detta skett. Har du inte fått din vara inom 3 dagar efter detta mail var god kontakta oss via mail för kontroll: info@anilla.se.
Vi reserverar oss för saldofel i de tillfällen en artikel som finns till försäljning i webbshopen är slut på vårt lager och inte kan levereras.

Transport:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Anilla till kunden så är Anilla (betalnings)ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Anilla så är kunden (betalnings)ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till distributören.

Outlösta paket:
För paket som inte löses ut inom 14 dagar debiteras 250 kr inkl moms. 
Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.

Reklamationer:
Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via mail så vi kan rätta till felet: info@anilla.se . Ersättningsleveranser sker naturligtvis utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Ångerrätt:
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och originalförpackning bör medföljas. Skicka returen med en notering om ordernummer. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via mail: info@anilla.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Byten:
Om du vill byta en vara lägger du en ny order på vår hemsida www.anilla.se på den vara du istället önskar och returnerar den oönskade varan till oss. Hur du returnerar se ovan under Ångerrätt.


Returadress:
Anilla
Andesitgatan 23D
254 68 Helsingborg


Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig.  Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifts- och Anti-spam policy:
Genom att handla hos Anilla i Helsingborg AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Anilla I Helsingborg AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

 Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör

 Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress,  e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.  De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Swish.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Postnord.

Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Get A Newsletter för utskick av nyhetsbrev. Ett mejl kan skickas ut ca 2 veckor efter lagd order som en återkoppling till den lagda ordern. Detta är ett engångsmejl och ska inte förväxlas med Nyhetsbrevet.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Anilla i Helsingborg AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.