Köpvillkor


Företagets juridiska namn är Anilla i Helsingborg AB med organisationsnummer 556995-2103.
Företagets varumärke och namn på webshoppen är Anilla.se

Priser: 
Alla priser anges i SEK inkl. 25 % moms (12 % för mat). Priset som gäller är det som angivits den dag kunden gör sin beställning. Fraktkostnad och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet. Anilla webshop är enbart anpassad för den svenska marknaden.



Betalning:
Olika betalningsalternativ visas när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Anilla samarbetar med Klarna AB och använder oss av deras tjänst Klarna Checkout. 

Se fullständiga villkor här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/54144/sv_se/checkout
För information om din betalning kontakta Klarna via: www.klarna.com/sv/kundservice

Du kan även betala med Swish eller föra över till vårt bankgiro.

Frakt:
Vilken fraktavgift som gäller för din order framgår när du kommer till kassan innan du bekräftar din order.
Normal fraktavgift är i dagsläget 49 kr men detta kan komma att ändras. Om du köper för minst 499 kr skickar vi din order fraktfritt. Vi levererar endast inom Sverige.

Leveranstid:
Normal leveranstid är omgående vilket betyder att varan lämnar vår lager 1-3 arbetsdagar från att vi fått din beställning. Om en vara avviker mot normal leveranstid kontaktar vi er via mail för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig. Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi vara tvungna att delleverera står Anilla för den extra fraktavgiften. När varan skickas från oss får du ett mail med info att detta skett. Har du inte fått din vara inom 3 dagar efter detta mail var god kontakta oss via mail för kontroll: info@anilla.se.

Vi reserverar oss för saldofel i de tillfällen en artikel som finns till försäljning i webbshopen är slut på vårt lager och inte kan levereras.

Transport:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Anilla till kunden så är Anilla (betalnings)ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Anilla så är kunden (betalnings)ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till distributören.

Outlösta paket:
För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig Anilla rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift. Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.

Reklamationer:
Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via mail så vi kan rätta till felet: info@anilla.se . Ersättningsleveranser sker naturligtvis utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Ångerrätt:
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och originalförpackning bör medföljas. Skicka returen med en notering om ordernummer. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via mail: info@anilla.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Byten:
Om du vill byta en vara lägger du en ny order på vår hemsida www.anilla.se på den vara du istället önskar och returnerar den oönskade varan till oss. Hur du returnerar se ovan under Ångerrätt.


Returadress:
Anilla
Andesitgatan 23D
254 68 Helsingborg

  


Personuppgifts- och Anti-spam policy:
Personuppgifter och e-postadresser lagras i vårt kundregister när du handlar. Ingen obehörig har tillgång till detta register och personuppgifter och/eller e-postadresser lämnas inte ut till andra företag förutom de företag som hanterar den av kunden valda betallösningen (Payson).
Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Övrigt:
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.